tisdag 21 augusti 2007

Vad gjorde Anders i sommar?

Det gäller alltså Anders Wikström, reporter och nyhetspresentatör på stationen.
Och frågan hoppade fram i mitt medvetande under en cykeltur i helgen där jag plötsligt stod öga mot öga med följande klotter uppe på Ersboda. Följ den gula pilen!


"A.W." Just det! Och varför misstänker jag Anders Wikström, en man som är närmare 50 än 40?
Jo, han är mångårig motorcykelägare och det vet ju alla hur "motorburen ungdom" uppför sig ... långt upp i åldrarna. Det buskörs och bryts mot lagen i parti och minut.

Jag har inte brytt mig om att inhämta någon kommentar från Anders i frågan. Vad skulle det tjäna till? Han skulle mest troligt neka till dådet och påstå att någon annan klottrat dit "A.W." på överfarten. Utan att för den skull kunna bevisa att han är oskyldig. Nej, vi utgår från att det är Anders som gjort det, annars riskerar vi förstöra en god historia.

Inga kommentarer: