torsdag 16 augusti 2007

Ett träigt inlägg

Ursäkta frånvaron! Åtta dagar sedan senast, men trots att målet var att skriva en rad i måndags fick det bli torsdag innan jag tog mig för att sitta ner vid skärmen och författa detta:

Jag trodde att jag skulle vara upptagen med att gå igenom inskickade bidrag till fototävlingen som jag utlyste i förra veckan. Belamrad med bilder på Sveriges Radios närvaro på området.
Nu var jag själv inte där någon av dagarna, men vet att Nolia i vanlig ordning drog publik. Som - verkar det - inte hade varken tid eller lust att fotografera SR-medarbetare.

Jag hjälper upp situationen lite grann genom att publicera en bild jag tog på en SR-medarbetare föra veckan. Visserligen inte på Nolia, men i samband med en trätävling i centrala Umeå som hade Nolia-anknytning:
Ja, ungefär så hade jag tänkt mig att tävlingsbilderna skulle se ut.
Och trätävlingen gick ut på att göra skulpturer i trä. Folk fick rösta och en vinnare utsågs. Lite som snöskupturtävlingen vintertid.
Jag gick tillbaka efter helgen för att se de färdiga skupturerna, men då var de redan bortfraktade. Så jag fick aldrig se min favorit; en fjärilsliknande sak, annat än som halvfärdig. Näe, inte ens det. Kvartsfärdig.
Ser på bilderna jag knäppte att den kom inte med där. Inte vann jag någon platt-TV heller, trots att jag röstade på rätt skulptur!

Inga kommentarer: