måndag 20 augusti 2007

Min sämsta sommarbild!

Näst sista veckan har börjat och jag har precis hittat en inskickad bild som gömt sig bland spam och officiella epostutskick på p4vasterbotten@sr.se.

För ett tag sedan inbjöd jag alla läsare av den här bloggen att skicka in sin sämsta sommarbild. Och här är första bidraget!

Sofia skriver:
Sommarens sämsta bild som jag tagit måste vara den här. Min son Movitz lyckades gunga ur bild 100 ggr …till slut gav jag upp. Movitz är 8 år och bilden är tagen på SydKoster dit vi beger oss under sommarhalvåret.


Utsökt säger jag och kan bara hålla med Sofia om att rörliga föremål - inklusive människor - kan vara svårfångade på bild. Särskilt om man har en digitalkamera med deras inbyggda slöhet från knapptryckning till klick.
Och bilden har inbyggd fartkänsla. Det går undan för Movitz i gungan! En lyckad misslyckad sommarbild. Tusen tack för bilden.

Finns det fler som vill dela med sig av misslyckade sommarbilder? Adressen är p4vasterbotten@sr.se. Skriv "sommarbild" i ämnesraden.

Inga kommentarer: