tisdag 10 juli 2007

Två som slutat + bloggens första (men inte sista) tävling!

Lovade att jag idag skulle nämna två välkända röster på Sveriges Radio sVästerbotten om inte kommer tillbaka efter semestrarna. Två som valt att sluta och syssla med annat.

Det ena är veteranen Ingvar Orrhage, som på senare tid läst nyheter, men som jobbat som reporter och bl a var ett bra tag i Storuman medan Sveriges Radio hade en redaktion där.

Den andre har jobbat färre år hos SR Västerbotten, men tillräckligt många för att vara en bekant röst också han; Fredrik Svensson som ingick i morgonprogrammet Espressos gäng. (Han är kanske lite väl okammad på bilden som länken leder till, men...)

= = = = = = =

Det havtaskiga vädret de senaste dagarna har insprerat mig till den här bloggens första tävling:

Min sämsta sommarbild!

Skicka in din sämsta sommarbild så lovar jag att helt egenmäktigt utse en vinnare innan första snön faller. Det blir direkt spurtpris till de tre första som skickar in sitt bidrag till p4vasterbotten@sr.se. Skriv "Radiovikarien" i ämnesrutan så hittar jag det bland allt spam och annat som skickas till stationen.

Vi hörs imorgon!

Inga kommentarer: