måndag 23 juli 2007

Toalettpappersmysteriet


Har du också noterat detta:


När toalettpappersrullar modell större monteras på offentliga toaletter verkar det ske helt slumpmässigt och utan tanke på hur den som skall riva sig en bit sitter i själva rivögonblicket.


Påmindes om det när jag här på SR noterade samma som jag råkat ut för åtskilliga gånger på toaletter runt om i landet. När det var dags att riva loss en bit så satt rule felvänd och jag fick riva från mig. Vilket också fick plastlocket att hoppa ur sin låsning och ramla ut.


Som tur var satt nyckeln kvar den här gången och jag kunde vända rullen rätt igen.


Se på bilden ovan och tänk till. Klicka på den för en större variant. Om du sitter på stolen och skall riva dig en bit papper, skall rulle då sitta så den är vänster- eller högerrullad?

Jag är intresserad av ditt svar och dina erfarenheter på detta WC-problem.

Inga kommentarer: