lördag 28 juli 2007

Imorgon två dagar senare

I min senaste post för tre dagar sedan lovade jag att återkomma nästa dag med "Andra djur som Radiovikarien retar sig på".
Och här, två dagar sent, är det dags. Ibland tar det lite extra tid att få inspiration.

1) Hundar på offentliga platser. Inte alla. Men de högljudda och/eller storvuxna/håriga. Hundar som tar plats ljudmässigt eller ytmäsigt utan att bry sig om andra människor (eller varelser). De är djurens motsvarighet till barnvagnar i storköp och affärer. Ja, jag har inget emot barnvagnar. Det är snarare de som styr dessa fyrhjulingar med samma nonchalanta attityd mot sin omgivning som ägare av vissa bilmärken. Du vet säkert vilka jag menar.

2) Hundar som hårat ner möbler som jag sedan tvingas sitta i, med resultat att jag får kläderna mina fulla med hundhår. Fast det kanske lika mycket om inte mer är hundägarnas fel.

3) Mygg som håller en vaken om nätterna. Så fort man tänder lampan sitter de stilla. När ljuset är släckt tar de sats igen. Intelligenta as! (Och ja, jag vet att mygg är "insekter" och inte "djur", men jag kör med en kategori och det är nära nog.)

Måsrapport: Den kvarvarande ungen mår OK. Växer dag för dag och håller sig kvar på taket. Var i fredags lite minde skvätträdd och mer nyfiken när jag kollade in honom/henne.

Njut av helgen! Det tänker jag göra.

Inga kommentarer: