torsdag 19 juli 2007

Äntligen!

Äntligen verkar jag vara på väg från sjuk till frisk. Fast på vägen lyckades tydligen mina baciller fungera som datavirus också; det var helt hopplöst att logga in igår för att meddela omvärlden mina tankar. Och nu när jag tagit mig in så är skallen tom som ett äppelträd i januari.

Är det någon som har något felsäkert sätt att stoppa en förkylning? På mig verkar inget bita.
Någon föreslog för länge sedan c-vitamin i stora doser så fort jag kände en snuva komma krypande. Funkade det? Icket!
Sedan var det något slags häsokostpiller som skulle ta död på förkylningen. Jag testade. Resultat? Negativt. Jag blev lika sjuk som vanligt och lika länge som brukligt.

Mer har det varit; äta mycket av vissa saker under särskilt förkylningskänsliga delar av året eller dricka olika sorters smaksatta téer som oftast är en pina att få i sig. Friskare? Icket!

Så vad jag ber om är ditt säkra recept på en förkylningsfri framtid. Jag har inte varken lust eller tid att ligga en vecka då och då med feber, snorig näsa o s v. Livet är för kort.

OK. Jag väntar vid brevlådan på hjälp på vägen bort från snuvan och mot en friskare tillvaro.

Prosit!

Inga kommentarer: