onsdag 12 september 2007

Åter i etern!

Ja, ursäkta tystnaden senaste två veckorna. Det var meningen.

Mitt sommarvikariat tog slut och jag lämnade SR innan jag fått iväg ett avslutande inlägg som skulle knyta ihop den berömda påsen.

Så gick det ett par dagar och några dagar till...

Och här är jag nu! Åter på sidan för att fylla vad som enklast kan beskrivas som ett "behov". Jag har behov av en inkomst och SR har tydligen behov av en person som kan komma ihåg ett användarnamn och ett lösenord för att peta hit några versaler och gemena i lagom aktuella stycken.

Jag kunde ha publicerat en bild på kontraktet, men avstår för att inte i onödan reta upp erfarna kollegor på stationen som lunkar på i framkantens bakkant med sämre betalt nyttjandes "klassisk" teknik typ mikrofon.

Med kontraktet påskrivet och plånboken matad kan jag luta mig tillbaka och hämta andan. Och börja formulera det där avslutande inlägget som samlar ihop de lösa trådar som sommarens bloggande lämnat efter sig. Bl a skall det utses en vinnare i tävlingen Min sämsta sommarbild.

Imorgon: Gamla gruppen Led Zeppelin skall återförenas för en spelning i november. Den nyheten från idag får djärva följder på den här bloggen imorgon. Se en "annorlunda" bild från gruppens sverigebesök på tidigt 70-tal.

Inga kommentarer: